Ile Samsung zarobi na iPhone’ie X?

napisał(a) Przemysław Zdebski - Październik 04

Ile Samsung zarobi na iPhone’ie X?

Wszyscy śledzący naszego bloga doskonale orientują się, jak ogromnego sukcesu dokonał Samsung w dziedzinie produkcji wyświetlaczy czy półprzewodników. Przychody z ich sprzedaży stanowią w ostatnich latach, znaczną część całkowitych dochodów firmy. Wszystko dzięki partnerstwu Samsunga z innymi producentami smartfonów, w tym i z firmą Apple. 


Ostatnie doniesienia sugerują, że Samsung czerpie wiele korzyści z sukcesu ich jubileuszowego iPhone’a X. Jego sprzedaż może doprowadzić do ogromnego dochodu dla koreańskiego producenta.

Wieść przybywa z The Wall Street Journal i rzuca zupełnie nowe światło na skomplikowaną relację biznesową pomiędzy Apple i Samsungiem. Firma z Cupertino wielokrotnie pozywała Samsunga o kradzież patentów, a jednocześnie kolaborowała, kontynuując wspólną działalność na rzecz tworzenia kolejnych urządzeń Apple.

Na podstawie analizy Counterpoint Market Research dowiadujemy się, że Samsung może zarobić więcej ze sprzedaży pojedynczego iPhone X, niż ze swojego tegorocznego flagowca — Galaxy S8.

zarobi

Counterpoint spodziewa się, że firma Apple sprzeda około 130 milionów jednostek iPhone X, a Samsung na każdym sprzedanym egzemplarzu zarobi 110 dolarów do lata 2019 roku. Podczas gdy sprzedaż Galaxy S8 określa się na 50 milionów i dochód na poziomie 202 dolarów od sztuki w okresie pierwszych 20 miesięcy sprzedaży. Matematyka tym przypadku jasno pokazuję, że Samsung zarobi ponad 4 miliardy dolarów więcej ze sprzedaży iPhone’a X niż ze swojego flagowego modelu. O ironio!

Głównym czynnikiem, który na to wpływa, jest zapewne użycie przez Apple ekranu typu OLED. Poprzednie iPhone’y, w tym tegoroczny iPhone 8 wykorzystują technologię IPS LCD. Panele te wciąż potrafią zaskoczyć jakością wyświetlanych treści, jednakże nie umożliwiają tworzenia bezramkowców, które w tym roku przeżywają swój renesans. Apple również zapragnęło mieć w swoim portfolio urządzenie z takim właśnie wyświetlaczem, a jako że Samsung jest jednym z największych dostawców i posiada ogromne zaplecze produkcyjne ekranów OLED, był najlepszym wyborem w tej sytuacji.

Samsung, kierując się maksymą „Trzymaj swoich przyjaciół blisko, a wrogów jeszcze bliżej” ubił świetny interes z Apple. Nie dość, że zarobi niebotyczne kwoty ze sprzedaży nie swojego urządzenia, to dodatkowo utrzymuje zależność od siebie największego rywala branżowego. Czapki z głów dla ludzi odpowiedzialnych za ten deal w Samsung Electronics!

Źródło: 1

Top