Wartość firmy rośnie. Jak wypada w skali globalnej oraz na tle konkurencji? Oto Interbrand Best Global Brands 2017

napisał(a) Jan Buchta - Wrzesień 30

Wartość firmy rośnie. Jak wypada w skali globalnej oraz na tle konkurencji? Oto Interbrand Best Global Brands 2017

Samsung jest liderem w segmencie urządzań mobilnych już kolejny rok z rzędu. Jakie ma to przełożenie na skalę globalną biorąc pod uwagę wszystkie dziedziny w której działa firma i jak koreański producent wypada na tle pozostałych, nie tylko technologicznych marek świata? Na to pytanie odpowiada zestawienie Interbrand Best Global Brands 2017. 

W rankingu o którym mowa Samsung zajął w tym roku szóste miejsce. Wartość całej firmy sięgnęła 56,2 miliardów dolarów. Jest to wzrost o jedną pozycję i o dziewięć punktów procentowych w porównaniu do poprzedniego roku. Warto też przypomnieć, że od sześciu lat Samsung ciągle znajduje się w czołowej dziesiątce zestawienia i na przestrzeni tych lat albo broni swoją pozycję z roku poprzedniego albo też pnie się w górę. Ciekawym faktem jest też to, że niemal wszystkie firmy, które ulokowały się w zestawieniu przed Samsungiem działają w branży technologicznej. Tylko jedna pochodzi z innego sektora i jest to zajmująca czwarte miejsce Coca Cola.

Bez tytułu

Jak podają przedstawiciele Samsunga, tegoroczne osiągnięcie ma jednak znaczenie szczególne dla firmy, biorąc pod uwagę wyzwania, z jakimi korporacja musiała zmierzyć się w zeszłym roku i którym udało się jej sprostać. Chodzi oczywiście o zeszłoroczny flagowy produkt, który musiał zostać wycofany ze sprzedaży ze względu na wadę technologiczną. Wśród czynników uwzględnionych w ocenie Interbrand wymienił między innymi wzorcowe i sprawne zażegnanie ubiegłorocznego kryzysu związanego z Galaxy Note 7, udane premiery nowych flagowych produktów oraz wysokie wyniki finansowe.

Pozycję rynkowego lidera w dziedzinie urządzeń mobilnych firma Samsung Electronics ugruntowała przede wszystkim dzięki udanej premierze smartfonu Galaxy S8. Dobre wyniki odnotował również segment pamięci. Te dwa elementy znacznie przyczyniły się do wzrostu wartości marki. Kolejnym sukcesem, który nie pozostaje bez znaczenia to nowe produkty w segmencie inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego – za produkty z tej kategorii Samsung otrzymał również wiele nagród i wyróżnień (lodówki Family Hub oraz oraz pralki AddWash). Silna gałęzią w portfolio firmy jest też segment wyświetlaczy cyfrowych. Samsung świetnie radzi sobie na rynku TV. Wprowadzenie do oferty modeli z serii QLED to także bardzo dobre posunięcie ze strony producenta mające wpływ na omawiany wynik.

„Nasze działania, skupione wokół projektowania innowacyjnych rozwiązań poprawiających jakość życia, przyczyniły się do wzrostu wartości marki Samsung. Tegoroczna pozycja w rankingu Interbrand to pozytywny znak. Świadczy ona o tym, że nasze starania by odzyskać zaufanie globalnych konsumentów, zostały zauważone i spotkały się z pozytywnym odbiorem” – mówi YH Lee, CMO w Samsung Electronics.

Cały ranking możecie podejrzeć tutaj.

Top